פלטפורמות מדיה חברתית כמו אינסטגרם ופייסבוק מציעות הזדמנויות עצומות לעסקים ולאנשים פרטיים לקדם את המוצרים, השירותים או המותגים האישיים שלהם. עם מיליארדי משתמשים פעילים, הפלטפורמות הללו יכולות להגביר משמעותית את הנראות שלכם וליצור מעורבות עם קהל היעד. עם זאת, כדי להפיק את המרב ממאמצי הקידום, חיוני לפתח אסטרטגיה מתוכננת היטב. בפוסט זה בבלוג, נחקור את השלבים העיקריים ואת שיטות העבודה המומלצות לקידום ממומן יעיל של התוכן שלכם באינסטגרם ובפייסבוק.
חשוב לציין, מדריך זה הוא מדריך למתחילים והפעולות בו הם פעולות בסיסיות של יצירת קמפיין ומעקב אחר הנתונים.
שלב ראשון: אופטימיזציה של הפרופיל
הפרופיל שלכם משמש כרושם ראשוני עבור המבקרים. ודאו שהכל מעודכן בצורה ברורה, תמציתית וכוללת מילות מפתח רלוונטיות. השתמשו בתמונת פרופיל מקצועית או בלוגו של מותג וספקו קישורים לאתר או לדף הנחיתה שלכם.
שלב שני: הגדירו את המטרות שלכם
לפני שתתחילו לקדם את התוכן, חשוב להגדיר את היעדים שלכם. האם אתם מחפשים להגביר את המודעות למותג, להניע תנועה לאתר, לייצר לידים או להגביר את המכירות? יעדים ברורים יעזרו לכם להתאים את אסטרטגיית הקידום ולמדוד את ההצלחה של הקמפיין.
שלב שלישי: הבינו את קהל היעד
כדי ליצור תוכן משכנע שמהדהד עם הקהל, חשוב להבין את הדמוגרפיה, תחומי העניין וההתנהגויות שלו. נצלו את כלי הניתוח של הפלטפורמה או ערכו מחקר שוק כדי לקבל תובנות חשובות. ידע זה יאפשר לכם ליצור תוכן מותאם אישית ומרתק שפונה לקהל היעד שלכם.
שלב רביעי: יצירת התוכן
תוכן איכותי ומושך מבחינה ויזואלית הוא המפתח למשיכת תשומת לב באינסטגרם ובפייסבוק. השתמשו בתכונות הייחודיות של הפלטפורמות כגון Instagram Stories, Reels או Facebook Live כדי להוסיף גיוון לאסטרטגיית התוכן.
שלב חמישי: יצירת הקמפיין
ליצירת הקמפיין יש להיכנס ל-Ads Manager שם תוכלו לנהל את כל הקמפיינים שלכם בצורה נוחה.
במידה ועדיין לא הרצתם בעבר מודעות, בשלב זה תצטרכו קודם למלא את פרטי האשראי שלכם והגדרות ראשוניות של החשבון. לאחר מכן תגיעו למסך הבא, שם תוכלו ליצור את הקמפיין הראשון שלכם.
לחיצה על ״יצירת קמפיין״ תוביל אתכם למסך הבחירה הבא:
במסך שנפתח תצטרכו לבחור בין 6 סוגים שונים של קמפיינים, הבחירה המוצלחת ביותר עבורכם היא שימוש במסקנות מהשלב השני במדריך, שם הגדרתם את המטרות שלכם וכעת אתם מגלמים את זה לקמפיין עצמו.
במידה והעסק חדש ועדיין אין מודעות אליו, אנו ממליצים לעבוד בשיטה הבאה:
- יצירה של קמפיין ראשון של Awareness – על מנת ליצור מודעות למותג או לעסק שלכם.
- יצירה של קמפיין Engagement – על מנת להגדיל את האינטראקציות הקיימות אצלכם בעמוד
- בקמפיין השלישי אחרי שכבר צברתם קהלים ואינטראקציות והתנסתם עם המערכת, תוכלו לבחור בקמפיין המתאים ביותר עבורכם, במידה ותרצו לאסוף לידים יש לבחור בקמפיין Leads, במידה ותרצו לבצע מכירה של מוצר יש לבחור בקמפיין Sales וכו׳.
לאחר שבחרתם את הקמפיין שמתאים עבורכם, תוכלו להגדיר לו שם (השם הוא רק עבור המערכת שלכם, חשוב להגדיר שם שתוכלו לזהות מה הקמפיין מציג כדי לא ליצור בלבול בהמשך עם קמפיינים נוספים)
לחיצה על המשך תוביל אותנו למסך הבא:
כאן נעבור בעצם לקבוצת המודעות, בקצרה, לכל קמפיין ניתן ליצור מספר של קבוצות מודעות, לדוגמא ניתן ליצור קבוצת מודעות רק לגברים וקבוצת מודעות נוספת רק לנשים. כך שבהמשך תוכלו בעצם לייצר מודעה נפרדת לכל אחד מהמינים.
לכל קבוצת מודעות יש מספר הגדרות שניתן להגדיר:
- בחירה לאן להפנות את הגולשים כאשר הם רואים ולוחצים על המודעה – קיימים מספר אופציות המרכזיים מבינהם הם:
– הפניה לדף נחיתה/אתר
– הפניה לטופס של פייסבוק
– פתיחת צ׳אט בהודעה פרטית
– שיחה
- תקציב + תאריך התחלה/סיום של הקמפיין – כאן ניתן להגדיר אם אתם רוצים תקציב יומי או תקציב לכל תקופת הפעלת הקמפיין וגם ניתן להגדיר ממתי עד מתי הקמפיין יפעל, קיימת אופציה גם להגדיר את הקמפיין ללא תאריך סיום מוגדר מראש במידה ורלוונטי.
- הגדרה של הקהל שלכם, ההמלצה שלנו בבחירת הקהל היא לחזור לשלב השלישי במדריך בו חקרתם את קהל היעד שלכם, ככה תוכלו לבחור נכון את הקהל ברמת דמוגרפיה/גילאים/תחביבים
- מיקומים – במידה ותרצו שיפעל בכל הפלטפורמות ללא הגבלה פשוט משאירים את ההגדרות שם כמו שהם, במידה ולא, ניתן לבחור מיקום מדוייק איפה תרצו שקבוצת המודעות תופיע. למשל, קבוצת מודעות רק של רילסים סטורי ופיד ללא המרקטפלייס והחיפוש.
לאחר שסיימתם עם הגדרת הקהל, כל מה שנותר הוא ליצור את המודעה עצמה.
קיימים 2 אופציות, הראשונה היא לבחור בפוסט קיים בעמוד שלכם אותו תרצו לקדם עבור אותו קהל שיצרתם, האופציה השניה היא לעלות מודעה (תמונות/סרטונים) ישירות לקמפיין. אותה מודעה בעצם לא תופיע בפיד הרגיל שלכם ותשמש אותכם רק לטובת הקמפיין עצמו.
לאחר שהעליתם את המודעה שהכנתם ניתן לבצע התאמות של המודעה עבור המיקומים השונים, למשל בדוגמא כאן, העלינו מודעה אחת שמתאימה לפידים של אינסטגרם ופייסבוק, אבל עבור הרילסים והסטורי יצרנו סרטון שמתאים למידות שלהם
כל מה שנותר הוא לפרסם את הקמפיין (חשוב תמיד לבצע מעבר על כל ההגדרות ולראות שלא טעינו בהגדרה כלשהי, במיוחד הגדרות הקשורות לתקציב כך שלא נבזבז כסף שלא רצינו).
שלב שישי (ואחרון) : ניתוח הביצועים של הקמפיין
עקבו באופן קבוע אחר הקידום שלכם באמצעות כלי הניתוח המסופקים על ידי אינסטגרם ופייסבוק. שימו לב למדדים כמו טווח הגעה, מעורבות, שיעורי קליקים והמרות. נתונים אלה יעזרו לכם להבין מה עובד ומה טעון שיפור, ויאפשרו לחדד את האסטרטגיה ולהשיג תוצאות טובות יותר לאורך זמן.